livet-enligt-mimmi

Galleri-mjauktion

Av Mimmi - 2024-04-20 16:41


Mjau och välkommen till vernissage! 

Jag leker lite gallerist eftersom jag vill bjuda er på katt-godis. 

Ögongodis kallar tvåbeningarna ibland. 

Jag tänkte visa er 10 tavlor i olika storlekar och utföranden. 

Pengarna för utställningen går oavkortat till Änglakatten. 

Som vanligt är det viktigt att ni skriver numret som ni vill buda på här i kommentaren. 

Om ni istället väljer att lägga bud på Facebook så är det enklast och tydligast om ni gör det i Mattes inlägg med alla bilder. 

Då trycker man på den bilden man vill buda på och skriver sitt bud direkt under. 

Försök med det så får ni se att det är mycket enkelt! 

Lagt bud ligger och kan inte tas bort. 

Jag accepterar inga skambud. 

På alla tavlor med glas finns det ett streck orsakad av ljuset, alltså inget fel på tavlorna. 

Vinnarna betalar portot för att få vinsten hemskickat. 

Jag uppdaterar alla bud varje kväll hät på bloggen. 

Röda prickar sätts vid varje tavla på torsdag klockan 20:00. 

Nu får ni plocka fram önskad dryck och tilltugg och så öppnar vi utställningen. 



1) 

Den första tavlan är en liten signerad akvarell. Själva målningen är bara 12*8 cm stor men kommer i en ram av trä med passpartout. Ramen kan både stå eller hängas upp. Ett underbart spel med ljus och skugga inramad med en touch av secondhand. 

Utropspris: 75 kronor. 


 




2) 

En mycket klassisk kattavla på en kattunge, antagligen ett fotografi men kan nästan tas för en målning. Ramen är av plast med plexiglas, 20*25 cm. Perfekt fångad kattunge som begrundar den stora, konstiga världen. 

Utropspris: 50 kronor. 


 




3)

En tavla på plåt med ett mycket övertygande budskap. 30*40 cm med möjlighet till upphängning baktill. Bedårande shabby chic med en mycket bestämd katt i siluett. 

Utropspris: 75 kronor. 


 




4) 

Ännu en tavla på plåt, 30*40 cm. En bedårande kattunge mot bakgrund av ett vykort från Paris. Shabby chic as it`s best. Möjlighet till upphängning på baksidan. 

Utropspris: 75 kronor. 


 




5) 

En liten pannå med ännu en helt underbar kattunge. Antagligen ett modifierad fotografi. 20*20 cm. Kattungen harantagligen varit ute på bus eftersom tavlan har fått små prickar. De syns dock bara vid närkontakt. 

Utropspris: 45 kronor. 


 




6) 

Får jag presentera dessa vänner? Det är så mycket kärlek mellan dem att man nästan kan höra dem spinna. Konsttryck på canvas, 30*40 cm. Den här tavlan saknar ram. 

Utropspris: 80 kronor. 


 




7) 

Prillans ny tavla i träram med glas, 18*16 cm. Ett litet stilleben med två knasiga kattungar. De mjuka färgerna och det lilla formatet passar perfekt på vilken vägg som helst och även i små utrymmen. 

Utropspris: 65 kronor. 


 




8) 

Ännu en liten tavla med träram och glas, 16*18 cm. Även här två busiga kattungar, denna gång i köket. 

Utropspris: 65 kronor. 


 




9) 

Tunn tavla i plåt, 20*30 cm, med hål i hörnen för upphängning. En underbar färgkombination med en fantastisk vacker katt. 

Utropspris: 75 kronor. 


 




10) 

Och nu till vår grande finale. Original oljemålning på pannå, ramad, 20*24,5 cm. Två nyfikna katter i ett fönster. Jag gissar att de har fått span på en fågel. Av konstnären Sonja From. 

Utropspris: 100 kronor. 


 



Det var hela utställningen. 

Nu kan ni börja att lägga bud. 

Mjau! 


 
 
Ingen bild

Björn

Söndag 21 april 08:46

Men kära nån så många fina objekt! Jag måste verkligen fundera lite innan jag lägger mina bud! För bud kommer garanterat!

Mimmi

Söndag 21 april 10:04

Mjau, det hoppas jag!

 
Ingen bild

Cornelia

Söndag 21 april 13:28

Jamarns också!: mjauktionen är ju igång och matte var inte hemma å jag får inte använda datorn när vi är ensamma😾. Men nu äntligen kan jag buda: 200kr för nr 6.
Buff buff C🐈‍⬛

Mimmi

Söndag 21 april 13:53

Mjau, jag började undra var du hade tagit vägen...
Mjausig tack för ditt bud!

 
Ingen bild

Björn

Söndag 21 april 13:44

Jag har jättesvårt att välja vad jag skall bjuda på bland alla vackra objekt men jag börjar så här för att vi skall komma igång:

Nr 5: 50:-
Nr 7: 70:-
Nr 8: 70:-
Nr 10: 150:-

Mimmi

Söndag 21 april 13:56

Mjau, härlig med lite bud. Det verkar väldigt svårstartad den här gången.

 
Ingen bild

Björn

Söndag 21 april 13:53

Kompletterar med 50:- för nr. 2!

Mimmi

Söndag 21 april 13:57

Mjausig tack!

 
Ingen bild

Malte

Söndag 21 april 14:11

Vafalls?!? Det gick fort med mjauktionen och matte såg den först nu. Jag såg den naturligtvis mycket tidigare och försökte jama till matte att något spinnande är på gång. Men hon är ju halvdöv som vanligt, hehe.
Hur som helst så tycker jag om nr 1, den lilla akvarellen, och budar 200 kr för den.
Nosbuffisar

Mimmi

Söndag 21 april 14:29

Mjausig tack för ditt bud!
Mattar kan vara hemsk sena och döva och allt möjligt, har jag lärt mig.
Nospussar

 
Ingen bild

Britt-Inger

Söndag 21 april 16:05

Alla katter på tavlorna är jättesöta & fina, men jag saknar en Mimmi-tavla...
**blink**blink**

Mimmi

Söndag 21 april 16:37

Mjau, vi har en hemma men den är väldigt stor. Dessutom vill Matte behålla den...
Blink... Blink...

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards